2010年7月1日木曜日

あった!/I found it!

今朝、通勤途中に昨晩失くした冷却バンダナを見つけました。
(通勤経路の半分くらいが散歩コースと被ってます)
ごくふつうに、道の真ん中に落ちてました。
なんで昨晩見落としたんだろう・・・?鳥目?
とにかく、スッキリしました。
This morning, I found the cooling bandana which I lost last night.
(The half of the commuting course is covered with a walk course)
It fell midmost of the way.
Why was not I able to notice it though a bandana fell yesterday?
I do not understand it. Is it night blindness?
Anyway, A feeling calmed down.

本日はフィラリア予防薬の投薬日。
どのPUGが服薬していないのか判別するのが大変なので、残しがちな錠剤ではなくチュアブルタイプを処方してもらっています。
朝一番に服薬させました。
PUGSもおやつみたいで嬉しい、私も服薬確認が楽で嬉しい。
Today, I had to let my pugs take a medicine of the filaria preventer and I do it in the morning.
My pugs disliked tablet and they often left it.
It is hard to distinguish which pug left medicine in 7 pugs.
So, I choose a chewable type, not a tablet.
My pugs like chewable type, because it seems to be a snack.
I like it too, because it is easy to let my pugs take medicine. 

催促PUGS
The pugs repeated demand



読んでくれてありがとう。
Thanks for reading.

2 件のコメント:

  1. 冷却バンダナあってよかったですね
    フィラリアのお薬、飲み残しが有ると大変だから
    気を使いますよね。
    チュアブル、我が家も大好きです(笑)
    でも、お薬飲んだ日は吐きやすいので
    激しい運動や(めったにないですが)、吐きやすい固い食べ物はあげずに安静の一日です。

    返信削除
  2. ぷるのすけさん
    もずくちゃん、お誕生日おめでとうございます。
    そうそう、美味しいとしてもお薬ですからね。
    安静は必要ですよね。アドバイスありがとうです!

    返信削除